Toplum olarak, birliktelik ve ekip çalışmasına yatkın bir kültüre sahip olduğumuzu rahatlıkla söyleyebiliriz.
İş hayatına gelindiğinde ise ön yargılar zinciri, sınıf farklılıkları, değer yargıları, yetki ve görev dağılımları gibi unsurlar sebebi ile ekipler içerisinde bir takım duvarlar örülebiliyor.
Genel olarak şirketler içerisinde ekip ruhu oluşturmanın önemli olduğu kanısı hâkim, fakat büyük çoğunluk bu misyonu ekip koordinasyonundan sorumlu lider ya da yöneticiden bireysel olarak beklemek gibi bir yanlışa düşmekte. Ekip ruhu oluşturmak, ekibin bütünü sayesinde gerçekleşecektir.
Ekip üyeleri arasında birebir diyaloglar ile hedeften sapılarak sık sık görülen gruplaşma ile karşılaşılabilir. Şirketlerin öncelikle ekip dinamiklerini arttırıcı eğitimler ile ekip ruhu oluşturmak arasındaki bağlantıyı kavrayabilmesi gerekmektedir.
Sonraki Yazı >>