Kriz şartlarında yapılan eğitimler öncelikle çalışanınıza olan değer yargınızı öne çıkartır nitelikte olacaktır. Firmanızın pazardaki duruşunu güçlü ve net bir şekilde ifade etmiş olursunuz; buradan yola çıkarak çalışanınız üzerinde güven etkisi yaratması sonucu işe bağlılığı ve verimliliği artırırsınız.
Bu süreçte yeni yaklaşımlarda azalma var elbette. Krizden çıkış ve ekip dinamiğini artırma yolunun eğitimlerden geçtiğinin kavranması gerekiyor öncelikle. En yaygın yapılan hata kriz sebebi ile kısılan bütçelerin başında eğitim ve organizasyon bütçelerinin gelmesi oluyor.
Aslında bu yaklaşım sonucu kriz süreci uzatılıyor, kurumların ve çalışanların yıpranma oranları artarak yeni bir çıkmaza sürükletiliyor. Kriz döneminde ağırlıklı olarak çok uluslu firmalar outdoor eğitimlere ağırlık vermekte.
Kurumsal eğitimlerde sürekliliği sağladığımız firma eğitimlerinde ciddi bir azalma görülmez. Örneğin; Teamworks olarak her dönem düzenli olarak eğitim / organizasyon gerçekleştirdiğimiz guruplarımız var, ihtiyaç analizi ve takip sürecinin verimliliğini artırdığınızda bu gurupların sayısı da artacak ve düzene girecektir.
İlk defa outdoor eğitim almayı planlayan uzun soluklu projeler için demo programlar düzenlenebilir. Böylelikle daha pozitif yaklaşımlar elde edilecek; kurumlar, outdoor eğitimin gelişim süreçlerindeki önemini daha net izleyebileceklerdir.
Sonraki Yazı >>